Hyppää sisältöön

Valtionavustusten hallinnointi – Hallinnoiavustuksia.fi

  • Hallinnoiavustuksia.fi on palvelu, jossa valtionapuviranomainen voi

    • julkaista valtionavustuksen hakuilmoituksen ja -lomakkeen
    • vastaanottaa ja käsitellä valtionavustushakemukset sekä pyytää niihin täydennyksiä
    • arvioida hakemukset ja tehdä niihin liittyvät päätökset
    • lähettää päätökset avustusten hakijoille ja tehdä avustusten maksatukset
    • seurata ja raportoida avustusten käyttöä
    • toimittaa valtionavustushakujen vähimmäistiedot.

    Olemme koonneet tälle sivustolla tietoa koulutuksista ja valmennuksista sekä palvelun kehittämisestä. Myös valtionavustustoiminnan kehittämisen materiaalipankkiin valtiovarainministeriön verkkosivuille on koottu tietoa ja työvälineitä, mm. toiminnan suunnittelu vaikutusketjun avulla ja toiminnan suunnittelu-kanvaasi.

    Valtionapuviranomaiset ottavat verkkopalvelun käyttöön vaiheittain käyttöönottoryhmissä. Valtioviranomaisen kehittämis- ja käyttöönottoprojekti alkaa noin 12-14 kuukautta ennen palvelun varsinaista käyttöönottoa. Tällä sivustolla on Hallinnoiavustuksia.fi-palvelun käyttöönottoon liittyviä ohjeita, uutisia ja tietoa palvelun kehittämisestä.

    Taustalla valtionavustustoiminnan kehittämishanke

    Valtionavustuspalveluja on kehitetty valtiovarainministeriön johtamassa Valtionavustustoiminnan kehittämis- ja digitalisointihankkeessa. Valtiokonttorin tehtävänä on Haeavustuksia.fi-, Hallinnoiavustuksia.fi- ja Tutkiavustuksia.fi-palveluiden kehittäminen, ylläpito sekä niiden käyttöönotossa ja käytössä tukeminen.

    SIIRRY HALLINNOIAVUSTUKSIA.FI-PALVELUUN

Pilvi Palvelubotti

Pilvi Palvelubotti