Hyppää sisältöön

Würth Oy siirtyi eKuittiin: ”Haluamme olla digitaalisesti eteviä”

Würth Oy haluaa sujuvoittaa asiakkaidensa liiketoimintaa eKuitin avulla. Yritys suosittelee eKuittia kaikille toimijoille, jotka haluavat tuottaa lisäarvoa asiakkailleen.

Kuvassa Wurthin työntekijöitä eKuitti -mainoksen kanssa

Würthin myyntipäällikkö Peter Nyström ja tietohallintopäällikkö Soile Viitanen

 

Würth Oy otti digitaalisen eKuitin käyttöön syys-lokakuussa 2024. Yritykselle oli selvää, että se olisi mukana edistämässä yhteiskunnan digitalisoitumista.

−Haluamme olla kärkijoukoissa mukana hankkeissa, jotka tähtäävät sujuviin prosesseihin. Liiketoiminta-ajatukseemme sisältyy halu olla digitaalisesti osaavia, ja eKuitin käyttöönotto oli luonteva osa tätä tavoitetta, sanoo tietohallintopäällikkö Soile Viitanen Würthilta.

eKuitin käyttöönottoa edisti myös asiakaskunnan kiinnostus sitä kohtaan. Yritykselle viestittiin, että myymäläostot lisääntyisivät, jos eKuitti-yhteys toimisi. Käytännössä eKuitin käyttö on ainakin vielä toistaiseksi ollut Würthin myymälöissä vähäistä.

−Toisaalta emme tarkkaan tiedä, saako asiakas ostoksestaan eKuitin, sillä se menee sähköisiä väyliä pitkin asiakkaan omiin järjestelmiin, tuumaa Viitanen.

eKuitin käyttöönottoa Würthilla edelsi integraatio korttimaksupäätteiden ja yrityksen käyttämän operatiivisen järjestelmän välillä. Kun tämä saatiin tehtyä, rakennettiin myös eKuitti-integraatio. Kaikkiaan projekti oli Viitasen mukaan pitkä.

−Vaikka se tuottikin meille tekemisvaiheessa työtä, halusimme tarjota asiakkaillemme tämän vaihtoehdon. Se palvelee liiketoiminta-ajatustamme − haluamme olla digitaalisesti eteviä mutta asiakasta lähellä.

eKuitti on myös ympäristöteko

Würthin myyntipäällikkö Peter Nyström toivoo, että eKuitin käyttö lisääntyisi lähitulevaisuudessa niin julkishallinnon toimijoilla kuin yksityisellä sektorillakin. Hänen mukaansa eKuitti sopii kaikille toimijoille, jotka käyttävät maksukorttia.

−Pitäisi saada vielä tehokkaammin viestiä eteenpäin, että tällainen mahdollisuus on olemassa. Meiltä löytyy mainosmateriaalia myymälöidemme maksupäätteen vierestä. Siitä kuka tahansa pystyy QR-koodilla skannaamaan tarvitsemansa tiedot.

Nyström näkee, että eKuitin käyttöönotossa ei ole hävittävää, ainoastaan voitettavaa. Paperisista kuiteista luopuminen helpottaa yrityksen kirjanpitoa ja vähentää ympäristön kuormaa.

− Voit vain hakea tarvitsemasi tuotteet ja ottaa ne käyttöön – kaikki muu taustalla on hoidettu puolestasi. Ja onhan se myös selvä ympäristöteko. Meilläkin on päivittäin tuhansia asiakaskäyntejä, ja eKuitin käyttö säästäisi tuhansia arkkeja paperia.

Sujuvaa liiketoimintaa asiakkaille

Myös Soile Viitanen näkee eKuitin hyötynä erityisesti sen nopeuttaman liiketoiminnan. Työaikaa voi käyttää tehokkaammin, kun kuitteja ei tarvitse lähetellä kirjanpitoon.

−Haluamme olla asiakkaillemme kumppani, joka tuottaa sujuvaa liiketoimintaa. Kun asiakas pystyy ohjaamaan meiltä saamansa kuitin suoraan maksuaikakortilta omaan järjestelmäänsä, liiketoiminta tehostuu.

Viitanen suositteleekin eKuittia kaikille toimijoille, jotka haluavat palvella asiakkaitaan ja tuottaa näille lisäarvoa.

−Haluamme kannustaa muitakin yrityksiä tuottamaan asiakkailleen hyödyllistä lisäarvoa, joka sujuvoittaa asiakkaan yleistä toimintaa. Varmasti moni asiakas osaisi arvostaa sitä, että toimittajalta löytyy tällainenkin palvelu, Viitanen tuumaa.

Lue lisää eKuitista

Kohderyhmä: Henkilöasiakkaat Yritykset ja yhteisöt

Muuta aiheeseen liittyvää

◄ Kaikki uutiset