Asiakasraati on palvelun loppukäyttäjistä muodostuva ryhmä, joka osallistuu mm. palvelun kehittämiseen.
Viime vuonna Valtiokonttorissa tutkittiin ja arvioitiin asiakaskokemusta Valtiokonttorin verkkopalveluissa sekä asiakasymmärrystä organisaation henkilöstön keskuudessa. Yksi sekä tutkimuksessa että myös käytännön työssä havaittu ongelma on, miten asiakkaita voisi Valtiokonttorissa osallistaa palveluiden kehittämiseen myös jatkuvassa palvelutuotannossa.
Tutkimuksen tuloksena konseptoitiin asiakkaat kehittämisessä monipuolisesti huomioiva toimintamalli. Asiakasraadit ovat yksi tämän toimintamallin elementeistä. Asiakasraadin keskeisin tarkoitus on syventää asiakasymmärrystä ja tuoda asiakkaiden näkemykset osaksi päätöksentekoprosesseja.
Haluaisitko mukaan asiakasraatiin?
Olisitko Sinä halukas liittymään Valtiokonttorin palveluiden kehittäjien sisäpiiriin? Vastaamalla oheisen linkin takaa avautuvaan ennakkokyselyyn, sinun on mahdollista liittyä mukaan Valtiokonttorin verkkopalveluiden asiakasraatiin.
Kyselyllä kartoitamme, mihin asiakasryhmiimme voisit kuulua ja mitä palveluistamme sen perusteella voisit käyttää. Tieto auttaa meitä kohdentamaan sinulle kutsuja juuri niiden palveluidemme kehittämiseen liittyen, joita käytät. Voit liittyä asiakasraatiin antamalla tarvittavat yhteystietosi kyselyn lopussa. Kun liityt asiakasraatiin, saat jatkossa muutaman kerran vuodessa ilmestyvien uutiskirjeiden muodossa tietoa palveluidemme kehittämisestä ja kutsuja sekä tehtäviä palveluidemme kehittämiseen liittyen.
Näköaloja-blogista voit lukea lisää edellä mainitusta tutkimuksesta: Askelmerkit asiakasymmärrykseen