Valtiokonttori järjestää virastoasiakkailleen infotilaisuuksia, joissa tiedotetaan pääasiassa valtion taloushallinnon ajankohtaisista asioista.
Infotilaisuudet ovat kaikille avoimia. Tilaisuudet järjestetään Skype for Business -neuvotteluina ja osallistumistiedot julkaistaan Valtiokonttorin verkkosivuilla. Infoihin lähetetään lisäksi erilliset kutsut taloushallinnon yhteyshenkilöille. Jos haluat kalenterikutsun tuleviin asiakasinfoihin, lähetä pyyntö osoitteeseen ho.laskentatoimi@valtiokonttori.fi.
Vuonna 2019 järjestetään neljä infotilaisuutta:
Torstaina 14.3.2019 klo 14.00-15.30
Aiheina mm.
- Valtiokonttorin T3 ‒ Talous, tieto ja työelämä -toimialan toiminnan painopisteet vuonna 2019
- talousennustaminen
- taloushallinnon tehtävien ja vastuiden jako palvelukeskuksen sekä kirjanpitoyksiköiden ja rahastojen välillä (menotositteiden tiliöinnin ja muistiotositteiden laadinnan siirtymäaika)
Maanantaina 27.5.2019 klo 14.30–16.00
Aiheina mm.
- asiakasryhmän ajatuksia taloussääntömääräyksen ajantasaisuudesta ja uudistamistarpeesta
- taloushallinnon käsikirjasivuston uudistus sekä
- kumppanikoodin käyttö kirjanpidossa
Keskiviikkona 23.10.2019 klo 9.30–11.00
Aiheina mm.
- odotukset ja toiveet hankintatoimen ohjaukselle
- maksuliike- ja laskujenvälityspalvelujen kilpailutus
Keskiviikkona 11.12.2019 klo 13.00–14.30
- Aiheet täsmentyvät myöhemmin
Jokaista asiakasinfoa edeltää asiakasryhmän kokous, jossa ryhmän jäsenet keskustelevat ja tuovat esiin näkökulmiaan Valtiokonttorin alustamista ajankohtaisista taloushallinnon aiheista. Asiakasryhmän avulla Valtiokonttori haluaa kuulla asiakkaidensa näkemyksiä valmisteilla olevista asioista. Asiakasryhmän toimikausi on kaksi vuotta ja se koostuu erikseen kutsutuista ministeriöiden ja virastojen talouspäälliköistä.