Valtiokonttori osallistuu kehittämisprojektiin, jossa valtionhallinnon sisäisiä konsernipalveluja tuottavat organisaatiot pohtivat keinoja palveluidensa yhtenäistämiseksi ja asiakaskokemuksen parantamiseksi. Valtiokonttorin lisäksi projektissa ovat mukana hankintayhtiö Hansen, kehittämiskeskus HAUS, Senaatti-kiinteistöt, tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori ja palvelukeskus Palkeet.
Projektin tavoitteena on tuoda esille, mitä palveluja on tarjolla valtionhallinnon työntekijöille ja organisaatioille sekä helpottaa palveluiden hyödyntämistä. Pyrkimyksenä on myös lisätä synergiaa tiivistämällä konsernipalveluja tuottavien organisaatioiden yhteistyötä ja yhtenäistämällä toimintatapoja.
Projekti kartoittaa mahdollisuutta yhteiselle palvelukonseptimallille valtionhallinnon työntekijöille ja organisaatioille tarjottavissa palveluissa. Palveluntarjoajien nykyisiin asiakaspalvelumalleihin ei olla tekemässä muutoksia.
Projektin tuloksista tiedotetaan kevättalvella projektin päätyttyä.
Valtiokonttori tarjoaa valtionhallinnon sisäiseen käyttöön muun muassa taloushallintoon, tiedolla johtamiseen ja työelämän kehittämiseen liittyviä palveluja. Valtiokonttori hoitaa myös valtion velanhallinnan ja keskuskirjanpidon.