Sähköinen asiointipalvelu sulkeutuu klo 16.15, joten hakemuksia ei pysty lähettämään enää sen jälkeen. Hakemuksen tekemistä ei kannata jättää viime hetkeen, sillä esimerkiksi oma nettiyhteys saattaa yllättäen hidastua.
Hakemukset postilla tai turvaviestillä
Mikäli yritykseltä puuttuu Suomi.fi-valtuus, paperisen hakemuksen voi tilata osoitteesta paperihakemus.kustannustuki@valtiokonttori.fi.
Hakemus saapuu paluuviestinä ja se tulee palauttaa skannattuna sähköpostitse tai toimittaa Valtiokonttorin kirjaamoon (Sörnäisten rantatie 13, 00530 Helsinki) hakuajan puitteissa. Suosittelemme lähettämään skannatun hakemuksen turvaviestipalvelun > kautta. Valitse alasvetovalikosta ”kustannustuki”.
Myös paperisena toimitettujen tai turvaviestipalvelun kautta lähetettyjen hakemusten tulee olla perillä ennen hakuajan päättymistä. Saman päivän postileima ei siis riitä.
Tarvitsetko apua?
Kustannustuen puhelinpalvelu auttaa numerossa 0295 50 3050 klo 9–15. Viimeisenä hakupäivänä puhelinpalvelu ja chat päivystävät klo 16.15 saakka.
Muista lähettää tallennettu hakemus
Valtiokonttorin sähköisessä asiointipalvelussa on lähes 2 000 keskeneräistä kustannustukihakemusta. Keskeneräisen hakemuksen ehtii vielä täydentää ja lähettää. Oman yrityksen tilan voi tarkistaa Tilastoja kustannustuesta -sivulta. Joka arkipäivä päivittyvästä raportista näkee kaikki vireillä olevat ja päätöksen saaneet hakemukset.
Tilastot kustannustukea hakeneista julkaistaan 1.3.2021.
Tervetuloa hakemaan kustannustukea!
Lisätietoja medialle:
Jyri Tapper, toimialajohtaja, puh. +358 295 502 950.