Tapahtumajärjestäjän on ilmoitettava Valtiokonttorille, jos tapahtuma peruuntuu tai järjestetään pienempänä. Valtiokonttori ei anna erikseen päätöstä eikä ota etukäteen kantaa yksittäisiin peruutusilmoituksiin tai rajoituksiin.
Ilmoitus mahdollistaa pääjärjestäjälle ja alihankkijoille tapahtumatakuun mukaisten korvausten hakemisen sujuvasti sähköisen asiointipalvelun kautta. Peruutusilmoitus avaa sähköisen korvaushakemuslomakkeen arviolta 2-3 päivässä. Tee ilmoitus sähköpostitse osoitteeseen tapahtumatakuu@valtiokonttori.fi seuraavan mallin mukaisesti:
- Otsikko: Ilmoitus tapahtuman peruuntumisesta / tapahtuman nimi ja ajankohta
- Y-tunnus: XXX
- Tapahtumatakuupäätöksen asianumero: VK/xxx
- Tapahtuman nimi, ajankohta ja paikkakunta: xxx
- Tapahtuman toteutuminen: tapahtuma peruttu (tai tapahtumat toteutunut pienempänä)
- Viranomaismääräys, johon rajoitus perustuu: esim. aluehallintoviranomaisen päätöksen numero tai linkki päätökseen, josta selviää rajoituksen antaja, rajoituksen kestoaika sekä rajoituksen alueellinen ulottuvuus
- Lisätietoja: esim. selvitys, miten rajoitus on vaikuttanut tapahtuman toteutumiseen
Julkaisemme tiedot korvaushakemuksia varten avautuvista tapahtumista tapahtumatakuun tilastosivulla. Tiedotathan tarpeen mukaan alihankkijoitasi korvaushakemusvaiheen alkamisesta.