Valtiokonttorin strategian mukaan tavoittelemme erinomaista asiakaskokemusta ja lupaamme, että ”Palvelumme ovat asiakkaille sujuvia, selkeitä ja helposti saatavilla”. Erinomaisen asiakaskokemuksen tuottamiseksi teemme yhteistyötä kolmella tasolla: suoraan..
Yhteensä 107 blogikirjoitusta
Valtiokonttorin yhtenä asiakasryhmänä ovat kaikki varusmies- ja siviilipalvelusta suorittavat, mitä ei välttämättä heti tule ajatelleeksi. Palveluiden tuottaminen ja etenkin niistä viestiminen kohderyhmälle, joka kattaa vähintään..
Tiedätkö, kuinka paljon Suomen julkisessa hallinnossa on organisaatiota? Ei se mitään, en minäkään tiennyt – kunnes nyt, kun olemme sen selvittäneet. Olemme merkittävän äärellä, kun..
Vastuullisuus on nykymaailmassa jatkuvasti esillä – ja hyvä niin. Päivittäin voi lukea lehdistä ja sosiaalisesta mediasta, miten ihmisten tulisi toimia vastuullisemmin eri osa-alueilla elämässään. Vastuullisuudella..
Tekoäly ja tietojohtaminen sekä puhuttavat että teettävät laajasti kehittämistoimia yhteiskunnan eri sektoreiden ja toimijoiden parissa. Tiedon tehokkaan hyödyntämisen edellytyksenä on systemaattinen tiedonhallinta. Puutteellinen, tai puutteellisesti..
Valtiokonttorin lakisääteisiin tehtäviin kuuluu toimia kuntien ja hyvinvointialueiden taloustietovarannon ylläpidosta vastaavana viranomaisena. Tämä tarkoittaa käytännössä kuntien ja hyvinvointialueiden taloustietojen keruuta ja raportoidun tiedon julkaisemista. Valtion..
Vaikuttava, tehokas, läpinäkyvä ja yhdenmukainen valtionavustustoiminta yhteiskunnallisten päämäärien edistäjänä. Näin kiteytettiin valtionavustustoiminnan kehittämiselle asetetut tavoitteet valtiovarainministeriön luotsaamassa Valtionavustustoiminnan kehittämis- ja digitalisointihankkeessa, joka oli käynnissä vuosina 2019–2023...
Tieto on keskeisessä roolissa kuntien ja hyvinvointialueiden johtamisessa, minkä toki voi yleistää koskemaan lähes kaikkia organisaatioita. Julkishallinnon toiminnan erityispiirteenä on kuitenkin toiminnan vahva yhteys omaa..
Pidempään työelämässä olleet voivat todeta kokeneensa konkreettisesti useita uusien teknologioiden esiinmarsseja: internet, graafinen käyttöliittymä merkkipohjaisen sijaan (= käytännössä hiiren käyttö), mobiilipuhelin tai nykysuomella varmaankin vain..
Data on valtaa ja tieto tuo viisautta, kuulee sanottavan. Data voi jalostua tiedoksi ja tieto viisaudeksi, mutta itsestään suurikaan määrä dataa ei välttämättä auta meitä..
Viime syksynä ideoimme Valtiokonttorissa blogisarjaa, joka valaisisi valtiohallinnon julkipilveen liittyvän kehityksen keskeisistä kysymyksiä. Ideointimme sai tuulta alleen Pilvipalveluiden yhteistyöryhmissä ja lopputuloksena syntyi tusinan verran blogikirjoituksia,..
Saimme hiljattain palvelupuhelimeemme soiton. Soittaja pyysi apuamme, sillä hänen piti allekirjoittaa usean miljoonan euron avustushakemus, mutta hän oli ulkomailla mobiililaitteen varassa eikä allekirjoitus onnistunut. Erityisen..