Valtori on yhdessä asiakkaidensa kanssa määrittänyt uuden palvelustrategian ohjaamaan palveluvalikoimansa sekä -toimintansa kehittämisen suuntaa. Palvelustrategiamme ytimessä on valtionhallinnon pilvisiirtymän toteuttaminen. Yhdessä näemme pilvipalvelut strategisena kyvykkyytenä..
Yhteensä 108 blogikirjoitusta
Suomea on helppo kutsua edelläkävijäksi verkkolaskutuksen osalta: kaikki laskutuksen kanssa työskentelevät voivat kertoa, että kotimaassa verkkolaskutus on arkipäivää ja se toimii lähtökohtaisesti moitteetta. Ulkomaalaisten kumppaneiden..
Julkisen hallinnon digitalisaatio koskettaa meitä kaikkia, koska käytämme sen mahdollistamia elämää helpottavia palveluita kansalaisena tai yrityksen edustajana. Digitalisaatio edistää myös avoimuutta, demokratiaa ja kestävää kehitystä...
Pilvipalvelut ovat viime vuosina muuttaneet merkittävästi tapaa, jolla julkishallinto kehittää palveluitaan kansalaisille ja yrityksille. Pilvi tarjoaa nopeamman ja ketterämmän tavan tuottaa hallitumpia ja turvallisempia palveluita...
Valtionavustustoiminnan kehittäminen ja digitalisointi -hankkeessa tehtiin vuosina 2018–2023 käsitetyötä, jossa valmisteltiin sanastoa valtionapuviranomaisten sekä valtionavustuksen hakijoiden ja saajien käyttöön. Yksi työn keskeisistä tavoitteista oli selkeyttää..
Tutustu raportteihin julkisista hankinnoista Tutkihallintoa.fi -palvelussa Julkisilla verovaroilla toimittaessa on tärkeää säilyttää kansalaisten luottamus julkisiin toimijoihin ja niiden tekemiin päätöksiin erityisesti rahan käytön osalta. Julkiset..
Valtiokonttorin pilvimatka saavutti toukokuun viimeisellä viikolla merkittävän virstanpylvään: otimme käyttöön Valtorin toimittaman Pilviviestin, eli toimistopalvelumme siirrettiin pilveen. Käytännössä tämä tarkoittaa, että sähköpostimme majailee nyt kokonaan..
Millaista toimintaa arviointi on? Mikä toiminta on arviointia ja mikä ei? Tästä asiasta ei ole ollut yksiselitteistä näkemystä valtionapuviranomaisten ja valtionavustuksen hakijoiden keskuudessa, joten valtionavustustoiminnan..
Valtiokonttorissa kehitetään ketterästi ja viedään palveluita pilveen. Pilvimatkalla tarvitaan monesti rohkeutta kokeilla uutta ja ottaa joskus hallittuja riskejäkin, mutta toisinaan sovelluskehitykseen voi saada inspiraatiota myös..
Valtionavustustoiminnan kehittämis- ja digitalisointihankkeessa on tuotettu vuodesta 2018 lähtien yhteistä sanastoa valtionavustusten myöntäjille ja hakijoille. Sen avulla eri toimijat voivat helpommin saavuttaa yhteisymmärryksen yhteisistä käsitteistään...
Valtiokonttori on matkalla pilveen – toisin sanoin, siirtymässä lähes täysin julkipilvessä toimiviin palveluihin. Tavoitteenamme on olla puhtaassa pilviympäristössä vuonna 2023. Pilvimatkamme on ollut hyvää nousukiitoa..
Päivittäinen työni Valtiokonttorin Kansalaispalvelut-toimialan viestintäpäällikkönä ja tiiminvetäjänä muuttui radikaalisti syksyllä 2021. Tuotamme tiimissäni koronatukiin liittyvää viestintää, ja kuten arvata saattaa viime vuosi oli varsin hektinen...